Miksi kilpailuttaa?

Palveluiden kilpailuttaminen tarjoaa selkeää etua sekä hankintoja toteuttavan yrityksen että tarjoajien kannalta katsottuna.

Kilpailun puute laiskistaa asiakkaat ja tappaa palveluita tarjoavien yritysten innovoinnin. Kilpailutilanteen puuttuminen nostaa hintoja ja laskee palvelun tasoa. Lisäksi seesteisessä markkinatilanteessa on uusien toimijoiden vaikeampi päästä markkinoille, sillä asiakkaat ovat jo "tyytyväisiä" olemassa olevaan tilanteeseen.

Kilpailuttamisen avulla yrityksillä on mahdollisuus saada aikaan positiivinen kierre, jolla on merkitystä jopa kansantaloudellisella tasolla. Kun kyseessä on jokaisen yrityksen tarvitsemien tietoliikennepalveluiden hankinnat, ei kilpailuttamisen kannattavuus tee poikkeusta. Tietoliikennepalvelut elävät tällä hetkellä tietynlaista murrosvaihetta, jonka johdosta yrityksillä olisi aidosti mahdollisuus miettiä omaa tietoliikennepalveluiden hyödyntämispolitiikkaa täysin uudelta kantilta. Perinteisten "teleoperaattoripalveluiden" aika ei ole missään nimessä ohi, mutta niitä täydentäviä ja huomattavasti ketterämpiä palveluita ovat markkinat tänä päivänä pullollaan.

Tänä päivänä yritysten tietoliikennestrategia käsittää huomattavasti laajemman kokonaisuuden, kuin mitä esimerkiksi neljä vuotta sitten. Asiakaspalveluratkaisut, jälkimarkkinoinnin työvälineet, henkilökohtainen tavoitettavuus, globalisoituminen, tietoturva, Some, roaming ja niin edelleen, ovat asioita joita jokaisen yrityksen tulisi huomioida miettiessään tulevia tietoliikenneratkaisuitaan. Miten BidGate-palvelu auttaa yritystäsi?

  • analysoimme nykyiset käytössä olevat palvelut, niiden käytön ja käyttökustannukset
  • tarjoamme käyttöösi yli 200 kilpailutushankkeen tuoman markkinatuntemuksen
  • tuemme hankintaa sen suunnittelusta asti ja tuomme esille uusia näkökulmia asioiden tehokkaampaan hoitamiseen
  • optimoimme nykyiset palvelut vastaamaan niiden todellista käyttöä
  • luomme puolestasi tarjouspyynnöt ja julkaisemme ne yli 40 tietoliikennepalveluntarjolle valtakunnallisesti
  • hallinnoimme koko kilpailutushanketta puolestasi sen alusta loppuun asti
  • tuotamme selkokielisen tarjousvertailun tarjottujen palveluiden ominaisuuksista ja hinnoista
  • keräämme markkinoilta tiedon työvälineistä, joiden avulla yrityksesi aidosti tehostaa omaa toimintaansa

Mikä tekee BidGate-palvelusta erilaisen

  • Omaamme yli 30 vuoden työkokemuksen tietoliikennealalta. Olemme täysin palveluntarjoajista riippumaton toimija ja edustamme vain ja ainoastaan asiastamme, eli Sinua.
  • Hyödynnämme palvelussamme sähköistä BidGate-kilpailutusjärjestelmää, jonka avulla hankeajat ovat keskimäärin vain 24 vrk laskuaineiston vastaanottamisesta. 
  • Toteutamme koko hankkeen online-neuvotteluiden avulla, joka säästää molempien osapuolien aikaa merkittävästi!!!
  • Ammattitaidolla toteutettu kilpailutushanke mahdollistaa tutkitusti paremmat tarjoukset, verrattuna sisäisesti/omatoimisesti toteutettuihin kilpailutuksiin.
  • Yrityksesi säästää merkittävästi aikaa ja omia resurssejaan, kun kilpailutus on toteutettu BidGate-palvelun avulla
  • Rakentamamme BidGate-kilpailutusjärjestelmä yhdistettynä rautaiseen ammattitaitoomme, takaavat huolellisesti toteutetun kilpailutushankkeen läpiviennin.

REFERENSSIT

FAQ

Milloin on paras aika aloittaa kilpailutus?

Mitä enemmän aikaa on käytettävissä ennen sopimuksen päättymistä, sitä parempi. Jos koko hankinta voidaan toteuttaa ilman aikataulupaineita, voidaan myös päätös tehdä rauhassa ja huolellisesti. Paras aika kilpailutuksen aloitukselle on n. 6 kk ennen sopimusten päättymistä. Ennen kilpailutusta kannattaa myös tutustua nykyisen toimittajan sopimusehtoihin mahdolliseen irtisanomiseen liittyen yms. Asiantuntijamme voivat luonnollisesti auttaa myös nykyisten sopimusehtojen selvittämisessä.

Miten kauan kilpailutus kestää?

Huolella toteutetun kilpailutuksen kokonaiskesto on n. kolme viikkoa. Tämä sisältää nykytilannekartoitukset, laskuanalyysit, ratkaisusuunnittelun, tarjouspyyntöjen laatimisen, tarjouspyyntöjen julkaisun, tarjousvertailun ja kustannussäästölaskelmat. Nykytilanteen analysointi ja kilpailutettavan ratkaisun suunnittelu ovat hankkeen tärkeimmät osa-alueet ja nämä tulisi tehdä huolella. Sitä saa mitä tilaa pätee tässäkin asiassa.

Miten toimin jos minulla on tarjoukset jo pöydällä?

Tässä tapauksessa saattaa olla järkevää antaa ammattilaisen suorittaa tarjousvertailu, jolloin tarjouksilla mahdollisesti sivutetut kustannuksia nostavat asiat tulee nostettua esille. Välttämättä koko kilpailutusta ei kannata lähteä rakentamaan alusta asti. Kannattaa kuitenkin huomioida, että jos tarjoukset eivät vastaa pyydettyä, kannattaa kilpailutus toteuttaa uudelleen edellä mainittujen vaiheiden mukaisesti.

Kuuluvuus ja verkon toimivuus ovat meille tärkeämpiä kuin hinta, joten miten arvioitte näitä tekijöitä?

Suurimmalle osalle asiakkaistamme kuuluvuusasiat ovat toiminnan kannalta kriittisiä ja verkkojen eroja ei voi jättää tarjousvertailussa huomioimatta. Kuuluvuuteen ja verkon kattavuuteen liittyvät asiat käydään aina asiakkaidemme kanssa läpi, jotta asiakkaidemme todelliset tarpeet, kustannuksiin liittyvät vaatimukset ja toiminnan kannalta tärkeät tekijät ovat varmasti ymmärretty oikein. Tällä toimintamallilla huolehdimme siitä, että voimme arvioida kaikkien eri osa-alueiden merkitystä kokonaisuuden kannalta, myös kuuluvuuden osalta. Näin saadaan myös tarjouspyyntöön tarkka tieto yrityksen tavoitteista ja vaatimuksista sekä tarjoukset paremmin vastaamaan asiakkaan todellisia tarpeita. 

Kuka vastaa palveluntarjoajien kysymyksiin kilpailutuksen aikana?

Palveluna toteutettavissa kilpailutuksissa, vastaamme kaikkiin tarjouspyyntöönne liittyviin kysymyksiin kilpailutuksen aikana ja tiedotamme tarjoajia myös kilpailutuksen aikana esiin tulleista mahdollisista lisätiedoista. Tärkeä osa kilpailutusta on taata kaikille tarjoajille tasapuolinen kohtelu ja välittää kaikki oleellinen tieto jokaiselle tarjoajalle. Itsepalvelutoteutuksissa olemme myös yrityksenne tukena kaikissa kilpailutushankkeeseenne liittyvässä asioissa.  

Jätä yhteystietosi, niin kerromme lisää

Syötä nimesi (Pakollinen)
Yrityksesi nimi (Pakollinen)
Puhelinnumerosi (Pakollinen)
Sähköpostiosoitteesi (Pakollinen)
CAPTCHA
This question is for testing whether you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.
10 + 6 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.

Varaa aika nettineuvotteluun, niin kerromme miten sinun yrityksesi voi säästää tietoliikennekuluissa jo tänään!

 

puh. 040 8421 499